Chcesz dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców? Daj się odnaleźć, wykorzystując do tego content marketing.
Content marketing pozwala pozyskiwać potencjalnych klientów poprzez dostarczanie im atrakcyjnych i przydatnych treści. W odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu daje możliwość nawiązania szerszych relacji dzięki zaangażowaniu obu stron. Podstawowym zadaniem content marketingu jest publikowanie treści za pomocą internetu. Mogą to być teksty, webinaria, filmy czy inne formy, które dostarczą odbiorcom wiarygodnych i przede wszystkim pożądanych informacji. Treści content marketingowe mogą być także publikowane w innych mediach – prasie branżowej, gazetkach firmowych, folderach, ulotkach, książkach czy katalogach. Często wykorzystywanym w content marketingu kanałem komunikacji są media społecznościowe i fora tematyczne, a także wyspecjalizowane blogi.
Pobocznym, choć także istotnym, zadaniem content marketingu jest pomoc w optymalizacji stron firmowych pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wiarygodne, atrakcyjne dla odbiorców treści sprzyjają budowaniu linków do danej strony, co poprawia jej pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa popularność.