Nasze realizacje

Czego oczy nie widzą

Czego oczy nie widzą
Czego oczy nie widzą

OSRAM czego oczy nie widza Komunikado PR

Firma OSRAM zorganizowała śniadanie prasowe pod hasłem „Czego oczy nie widzą”. Eksperci i dziennikarze dyskutowali o kwestiach związanych z oświetleniem samochodowym.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy OSRAM, polscy kierowcy nie mają wystarczającej wiedzy w kwestiach oświetlenia samochodowego. Choć jest ono uważane za ważne dla bezpieczeństwa, to do ustawienia reflektorów nie przykładamy zbyt dużej wagi – tylko 36 proc. kierowców sprawdza je po każdej wymianie żarówki.

Kierowcy kupując żarówki kierują się głównie wcześniejszym doświadczeniem (39 proc.) i ceną (33 proc.). Tylko co czwarty zwraca uwagę na najważniejszy dla sprawności oświetlenia czynnik, jakim są parametry żarówek, czyli m.in. większa ilość światła, dłuższy jego zasięg lub bielsza barwa. Tymczasem dla dobrego widzenia ogromne znaczenie ma kontrast. Jeśli jest on zbyt mały, kierowca może w takich warunkach po prostu „widzieć́, ale nie zobaczyć́” np. pieszego na poboczu czy znaku drogowego – czyli nie rozpozna zagrożenia i nie wykona właściwego manewru – tłumaczy dr n. med. Adam Trapkowski, okulista. Oświetlenie ma także wpływ na samopoczucie, psychikę, stany emocjonalne czy nawet procesy fizjologiczne. I, co istotne, ważne jest nie tylko co widzimy, ale i jak widzimy. Widzenie dostarcza nam więcej informacji, niż wszystkie pozostałe zmysły razem wzięte. Niedostateczna jakość światła w znacznym stopniu może ograniczać naszą wydolność wzrokową – mówi dr Andrzej Markowski, psycholog transportu, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Psychologów Transportu w Polsce.

Właściwe oświetlenie drogi ma zatem kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ważny jest zarówno prawidłowy dobór żarówek, jak również czyste i wyregulowane reflektory. Kupując żarówki warto decydować się na produkty uznanych producentów. Tylko takie charakteryzują się niemal idealną powtarzalnością i spełniają określone wymagania. Warto też zwracać uwagę na żarówki o podwyższonych parametrach.

Nasza agencja odpowiadała za kompleksowe przeprowadzenie kampanii edukacyjnej, obejmującej m.in. takie działania jak: badanie opinii społecznej, spotkanie prasowe, pozyskanie ekspertów i bieżąca współpraca, cykl materiałów edukacyjnych: wywiadów, artykułów, porad, konkursy z mediami, współpraca z blogerami. Z przekazem udało się nam dotrzeć nie tylko do mediów motoryzacyjnych, lecz także np. zdrowotnych i informacyjnych, a artykuły o oświetleniu samochodowym można było przeczytać m.in. w Gazecie Wyborczej czy na portalach onet.pl i wp.pl.

Zobacz inne realizacje

Bosch Dni Diesla Komunikado PR
Kobieca strona motoryzacji - Castrol
Novum i Enel-Med