Nasze realizacje

Bloodhound w Polsce

Bloodhound w Polsce
Bloodhound w Polsce

Castrol bloodhound Andy Green Komunikado PR

Celem projektu Bloodhound, którego partnerem jest firma Castrol, jest zbudowanie samochodu zdolnego do ustanowienia rekordu prędkości na lądzie. Po raz pierwszy do Warszawy przybył jego kierowca, który prezentował replikę maszyny dziennikarzom i zachęcał Polaków do obejrzenia pojazdu.

Konferencja prasowa „Przesuwając granice możliwości” odbyła się na Stadionie Narodowym. Na spotkaniu można było obejrzeć replikę pojazdu Bloodhound SSC, który w 2016 roku podejmie próbę pobicia rekordu prędkości na lądzie. Wśród gości znalazł się Andy Green, pilot RAF, który zasiądzie za sterami Bloodhounda. W 2016 roku bolid ma przekroczyć barierę 800 mil/h (1287 km/h), a później także 1000 mil/h (1609 km/h). Łączna moc maszyny to 135 000 KM – mniej więcej tyle, co w 180 samochodach Formuły 1. W pojeździe wykorzystane są produkty Castrol, m.in. olej Castrol EDGE Titanium FST™, używany w motorsporcie płyn hamulcowy React SRF i inne płyny, stosowane m.in. przez NASA.

Bloodhound można było zobaczyć także na 18. Pikniku Naukowym organizowanym przez Polskie Radio i Centrum Nauki Kopernik. Trudno było przeoczyć ekspozycję firmy Castrol, która znajdowała się w centralnym miejscu na płycie Stadionu Narodowego. Impreza przyciągnęła 120 tys. osób.

Obecność bolidu Bloodhound SSC w Warszawie okazała się sukcesem w postaci nadspodziewanego zainteresowania mediów tym tematem. W krótkim czasie ukazało się ponad 220 publikacji i emisji nt. najszybszego pojazdu świata we wszystkich najważniejszych mediach – telewizji i radiu, dziennikach ogólnopolskich i lokalnych, prasie lifestylowej, motoryzacyjnej, naukowej oraz na wszystkich najważniejszych portalach internetowych. W wyniku działań agencji informacje pojawiały się też m.in. na stronach internetowych i profilach na Facebooku: Stadionu Narodowego, Centrum Nauki Kopernik, Pikniku Naukowego, Urzędu Miasta Warszawa, na stronach urzędów gmin oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Liczba potencjalnych kontaktów (dotarcie) publikacji nt. pojazdu Bloodhound SSC wyniosła ponad 13,6 mln, ekwiwalent reklamowy był na poziomie 2 milionów zł, a nakład pism, w których ukazały się artykuły, osiągnął ponad 2,9 mln egz.

Poniżej materiał video: Bloodhound SSC. Piknik Naukowy 2014

Zobacz inne realizacje

modlin_bus
box-1
Kobieca strona motoryzacji - Castrol